Skip to content

Trerätters & burlesque bingo

November 21, 2015

I tisdags var det full rulle hela dagen, med skola och plugg och sen bus på kvällen. 

Först blev jag bjuden på trerätters middag av Caroline och hennes familj. De hade en groupon på restaurangen Polpette på Drottninggatan, som serverar en blandning av svensk och italiensk mat. 

Det blev svampsoppa till förrätt, parmalindad kyckling med risotto till huvudrätt och sorbet till efterrätt. 

   

 
Mer än såhär fotade jag inte egentligen, för ljuset med min mobilkamera var för dåligt. 😦

   
Caroline visade i snapchat att hennes mobilkamera är bättre än min. ;å;

Tack för den goda middagen! Blev så mätt att jag var tvungen att kallsvettas ett tag, haha. 

Därefter kilade jag raskt iväg för att träffa Olivia, för vi skulle till Melt bar och restaurang för att dricka cocktails och spela burlesque bingo!

  
 De har så fina cocktails som man kan dela mellan varandra, och får dricka i små tekoppar. Den ovan var en champagnecocktail med krossade jordgubbar! 
Rekommenderar verkligen bingon, man spelar genom att dra nummer ur en burlesqueklädd kvinnas stålbh, och Olivia lyckades vinna en gång! Hon vann ett litet hårspänne.

   

Melt har olika aktiviteter varje dag under veckan och ligger på Malmskillnadsgatan. Stället ska ha en tydlig 20-talets speakeasykänsla och både musiken och inredningen passar därutefter. 

    
 
Det var jättekul att lära känna Olivia lite och att äntligen få gå till detta ställe som jag drömt så mycket om! Vill jättegärna gå tillbaks under deras drag queen-kväll. 

No comments yet

Leave a Reply

