Skip to content

4 måndagstips

November 23, 2015

det är måndag, och jag vaknade imorse helt krasslig och sorgsen. så bestämde mig för att jag idag får ta det lugnt en stund, kurera mig lite, och fokusera på lite annat, så som att söka jobb till exempel.

på grund av superkrasslighet kommer här nu därför 4 måndagstips från veckan som gått! (Kanske kan bli ett stående inlägg? är lite osäker!)

1401x788-screen20shot202014-10-0620at2012-14-5320pm

SHERILYN FENN, KYLE MACLAUGHLIN

cast

1. Twin Peaks.

Spenderade föregående vecka med att fastna i Twin Peaks. Så himla dramatiskt och så himla fint! Om man mot förmodan skulle ha missat, eller bara har lust att se serien igen, så finns den ju på netflix. Världens bästa höstmys kan man ju tycka!

11-lights

2. En väggjulgran gjord med hjälp av ljusslingor.

Hittade detta tips i en rustakalog, och då vi inte riktigt har råd med en vanlig julgran, gick jag och införskaffade mig två ljusslingor med extrapris på vårt Ica! Återkommer med en fin liten bloggpost när granen är klar, men tänkte att detta kunde vara ett fint tips för alla som inte har plats eller helt enkelt vill göra något annorlunda i jul. Det bästa är att när julen är över kan man använda ljusslingorna på andra platser i hemmet!

3. En musikvideo.
CL – Hello Bitches

För att CL och alla andra kvinnor i musikvideon är så himla badass. Kände att det behövdes lite kvinnlig unf denna måndag!

 

SAMSUNG CSC

4. Fruktvatten. 
(Låter visserligen mycket coolare att säga det på engelska: fruit infused water)

Är  väl ganska sen till detta, men i lördags sa Caroline åt mig att jag borde dricka vatten med ingefära och citron, och sen dess har jag suttit och googlat runt som en galning på olika fruktkombinationer. Ovan ser ni den jag dricker idag, apelsin och ingefära! Bara att förbereda och sen slänga in i kylskåpet ett tag, sen smakar det mmmm. och är nyttigt!

Lämnar lite andra spännande kombinationer här nedan, ifall någon skulle vilja bli inspirerad precis som jag.

http://www.fruitinfusedwater.com/

Ha en fortsatt trevlig måndag!

 

One Comment leave one →
  1. November 24, 2015 3:07 am

    JOFFI I AM PROUD OF YOU

Leave a Reply

