Skip to content

Julgran av ljusslingor

November 24, 2015

Första advent är inte förrän på söndag, men jag har redan börjat julpynta i smyg. Försöker hålla mig i skinnet och inte spela julmusiken riktigt ännu, men jag kan inte hjälpa det, i år ser jag fram emot jul. 

 
Som jag nämnde i gårdagens inlägg så ville jag göra en “julgran” av ljusslingor att sätta upp på väggen. En vanlig gran hade varit lite för mycket för vår nuvarande studentsorgliga budget men hittade detta tips i en rustakatalog jag råkade kika i när jag hämtade post åt grannen. Nu börjar granen äntligen ta form! Ska bara fixa nederdelen lite så inte allt ligger som i en boll av sladd. 🙂

Superenkelt att göra. Köpte två ljusslingor från ica garden. Skapade julgransform, genom att tejpa ljusslingan på passande ställen och hängde sedan upp hela grejen på en spik. Tejpade sedan fast alla kulor och en liten tomte på toppen, et voila! 

Nu ska jag bara hitta på något att göra med alla överblivna julgranskulor. Hörs snart!

2 Comments leave one →
  1. November 29, 2015 6:49 pm

    Vilken smart idé, tror ja ska göra så i mitt rum. kram

    • November 29, 2015 8:20 pm

      Åh, så kul! Om du har en vägg som ej har tapeter på sig, så kan du fästa ljusslingorna med hjälp av ett gäng Command hooks. (finns att köpa på clas ohlsson tex) Blir mindre trixigt då, för då kan man sätta en på toppen och några på botten och trä slingorna däremellan! Lycka till i alla fall. 🙂

Leave a Reply

